Het dilemma van werkgevers en werknemers waardering

Kerstpakket

Als werkgever ben je veel bezig met het kijken naar de cijfers. Hoe kan het verbeterd worden? Waar kun je op besparen?  Welke processen kunnen verbeterd worden en welke processen kosten te veel geld? Heb je niet teveel mensen in dienst? Heb je niet te weinig mensen in dienst? Hoe controleer je medewerkers? Dit zijn allemaal voorbeelden van vragen waar je mee bezig bent. Echter, wat veel werkgevers over het hoofd zien, is de relatie met medewerkers. De waardering van medewerkers is een van de belangrijkste zaken in je bedrijf. Dit is essentieel voor het functioneren en dus voor het succes van je bedrijf. Maar hoe doe je dit? Het is eigenlijk vrij simpel. Hier is niet veel voor nodig.

Kerstpakket

Waardering is gevoel

Waardering laten blijken door je medewerkers het gevoel te geven dat ze gewaardeerd worden. Dit wordt niet alleen gedaan in de vorm van geld, maar ook in de vorm van gebaren. Naast het verlagen van de werkdruk en verzorgen van goede arbeidsomstandigheden, is het belangrijk om van tijd tot tijd een kleine geste te doen. Dit kan een kleinigheidje zijn, een vrijdagmiddagborrel, een teamuitje, of een cadeautje. Het meest bekende voorbeeld hiervan is het kerstpakket. Dit is eigenlijk onmisbaar geworden in onze bedrijven. Het is haast ondenkbaar dat je ergens gaat werken en aan het einde van het jaar niet een kerstpakket ontvangt. Dit is een belangrijke pijler in je medewerker waardering. Als je niet over de tijd of middelen beschikt om een heel specifiek en een uniek kerstpakket te leveren is dit ook niet erg, het gaat uiteindelijk alleen om het gebaar. 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *